Biznes w mediach społecznościowych

Promowanie strony w Internecie - rola mediów społecznościowych

Nieprosto wyobrazić sobie dziś promocję witryny internetowej bez dobrej kampanii w social media. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go też na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je też nasi ewentualni klienci.

Dużym zaniedbaniem jest więc nieobecność tam naszej marki. By natomiast przeprowadzić dobrą kampanię w mediach społecznościowych, trzeba posiadać dobrą strategię. Nie wystarczy tylko publikować posty na tablicy Facebooka. Konieczne jest również zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy itp.
Najczęstsze błędy w social media
Promowanie strony w internecie musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w social media nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można więc:

Generować za ogromnej ilości wpisów. Wówczas nasz potencjalny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści tylko na reklamach. Standardem we współczesnej branży SEO jest content reklama, dlatego publikowane przez naszą firmę wpisy nie mogą być wyłącznie zachętą do zakupu i tym podobne. Przeciwnie, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego ewentualnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Wiele firm wkleja na swoich social media te same informacje codziennie, ale taka wielokrotność ze stuprocentową pewnością nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.

Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Tekst musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są tylko odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej potencjalny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłe miesiące?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte jedynie na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie reklama społecznościowy. Czy tak się stanie? Nieprosto powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli social media w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów oraz z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto zatem inwestować już nie tylko i wyłącznie w tradycyjne linkowanie, niemniej jednak także chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Polecana strona: pozycjonowanie w opłacie abonamentowej.