Jak rozwinąć hobby w dobrą pracę

Jak zarobić na blogu

Początków blogowania należy poszukiwać w latach dziewięćdziesiątych, kiedy to w globalnej sieci zaczęły pojawiać się pierwsze prywatne strony, których autorzy prowadzili wirtualne, dostępne dla każdego pamiętniki. Z czasami zaczęły pojawiać się również pierwsze platformy umożliwiające założenie bloga internetowego osobom bez wiedzy technicznej – wystarczyło się zarejestrować, a następnie za pomocą prostego konfiguratora wybrać najbardziej pasujący do tematyki naszej strony szablon.

Powstanie tego typu platform sprawiło, że blogowanie zdobyło wielką popularność – zarówno w naszym kraju, jak i poza jego granicami.

Coraz większa ilość blogerów przyczyniła się do dynamicznego rozwoju tego zjawiska, czego wynikiem okazało się zwiększenie różnorodności tematyki dostępnych w polskiej sieci blogów. Blogi internetowe powoli przestawały być internetowymi pamiętnikami „zwykłych” ludzi, a stawały się miejscem, w którym o swoim życiu opowiadali w głównej mierze sportowcy, artyści czy naukowcy i jako takie zaczęły być cytowane przez kolejne media.

Kolejnym krokiem naprzód w rozwoju blogosfery było pojawienie się blogerów profesjonalnych. Pisanie bloga internetowego było dla nich sposobem na to, ażeby własną pasją, wiedzą i doświadczeniem podzielić się z nieraz tysiącami czytelników śledzących ich blogi internetowe. Takie strony istniej do dziś, poruszając masę różnych tematów – od podróży, przez rękodzieło, a kończąc na sporcie, gotowanie albo samochodach. Blogerom specjalizującym się w jednej dokładnie określonej dziedzinie zawdzięczamy również pojawienie się w biznesie reklamodawców, którzy całkowicie zmienili oblicze tego zjawiska.

Dzięki różnorodnym możliwościom współpracy z różnymi firmami, dla najlepszych osób prowadzących takie dzienniki, blogowanie stało się perfekcyjnym sposobem na zarabianie pieniędzy. Źródłem dochodów może być między innymi publikowanie artykułów sponsorowanych, inwestycje rozmaitych towarów w publikowanych przez siebie notkach albo reprezentowanie marki przez dłuższy czas. Możliwości jest de facto sporo i nikogo już nie dziwi fakt, że blogowanie dla wielu stało się pełnoprawnym zajęciem.

Rozwój blogosfery ułatwiają także media społecznościowe, do których przeniosło się dziś wielu blogerów. Jest to tym prostsze, że największy serwis społecznościowy świata – Facebook – od lat udostępnia multum opcji dedykowanych właśnie blogerom i sprawiających, że wielu przypadkach zbędne staje się posiadanie własnej domeny – między innymi funkcję publikowania notatek. Pisanie bloga internetowego dało też początek innemu popularnemu trendowi – vlogowaniu. Po tym terminem kryją się videoblogi, czyli miesięczniki w formie filmów publikowanych zazwyczaj na platformie YouTube.