Pozycjonowanie stron – wysokie miejsce w rankingu Google

Pozycjonowanie stron - najważniejsze elementy procesu

Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie inwestować zarówno czas, jak i środki? Pozycjonowanie pozwala zająć wysokie miejsce twojej strony w rankingu Google. Artykuł, który pojawia się na pierwszej stronie tej popularnej wyszukiwarki może okazać się skuteczniejszą reklamą od drogich kampanii. Jak jednak trafić na pierwszą stronę rankingu?
Pozycjonowanie stron-kilka rad na starcie
Jeśli jeszcze nie masz swojej strony, pozycjonowanie możesz rozpocząć od wyboru domeny, która zawiera frazy, według których internauci będą poszukiwać informacji o twoim biznesie.

Zapotrzebowanie na konkretne frazy znajdziesz w planerze słów kluczowych Google. Zwróć uwagę nie tylko i wyłącznie na wysoką pozycję w wyszukiwarce, ale również na to, czy w ten sposób internauci poszukują twoich usług. Np właściciel firmy, który oferuje budowę domków letniskowych, nie powinien wybrać frazy: domki letniskowe, bo w ten sposób internauci szukają noclegów na urlop i bardzo szybko zamkną jego stronę.
Ponadto podczas wyboru słów priorytetowych należy mierzyć siły na zamiary. Zamiast porywać się na frazy, które mają największą konkurencję, a więc są oblegane przez firmy z sporym budżetem, warto je uściślić. Wtedy łatwiej wyskoczyć na pierwszych serwisach Google. Możesz to zrobić, podając lokalizację swojego biznesu. O ile prowadzisz firmę w Warszawie, zadbasz jednocześnie i jej prestiż.
Po doborze słów kluczowych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto dodawać nowe artykuły na bloga internetowego firmowego minimum dwa razy tygodniowo. Słowa kluczowe powinny odnaleźć się w tytule, wstępie, śródtytułach i naturalnie w treści. Można je pogrubić. Im dłuższe, a zarazem im bardziej wartościowe treści, tym większa szansa, że uplasują się na pierwszych portalach Google w organicznym wyszukiwaniu. Dla lepszego efektu SEO warto frazy dodać w meta opisie strony, meta tytule, a także w menu. Pamiętaj o tagach w trakcie dodawania wpisu.
Warto wokół strony budować społeczność w postaci fanów i obserwatorów. O ile treści rozejdą się wirusowo w mediach społecznościowych, treść ma większą szansę wyskoczyć wysoko w Google. Im strona jest starsza, tym wyższe jej notowania, jeśli stosujesz się do powyższych rad. Następnym ważnym aspektem strategii seo jest linkowanie. Teksty z linkami z atrybutem do follow możesz wykupić u blogerów, albo pozyskać, udzielając eksperckiego wywiadu. Rozpowszechnianie strony w sieci to rozbudowany i czasochłonny proces. Jeżeli już wolisz zajmować się zleceniami dla klientów, zdaj się na agencję marketingową, która w twoim imieniu zadba o pozycjonowanie, nawiąże kontakty z wydawcami, a również poprowadzi działania w mediach społecznościowych.
Źródło: jak pozycjonować bloga.