Planowanie kampanii reklamowej dla naszej strony internetowej powinno uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w mediach społecznościowych czy o czymkolwiek innym. Wartościowa tekst jest już zwyczajnie specyfikacją.
Po drugie – musimy mieć przynajmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów firm i precli, jednakże dziś kampania powinna obejmować social media, content reklamę na blogach, na portalach video, newslettery i sporo innych.
Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO wciąż obowiązuje prymat świetnie wykonanej strony i dobrych linków. Nadal więc powinniśmy:
Zminimalizować czas ładowania się naszej strony www;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać odnośńiki z mocnych lokalizacji.
Do tego powinno się dołożyć natomiast jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga online;
Tworzenia profesjonalnych opisów naszych towarów i usług na naszej stronie;
Tworzenia eksperckich filmów publikowanych na wortalach video.
Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.
Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto ważne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem potencjalnych klientów w sklepach internetowych. Jeżeli więc zaniedbamy social media, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednak na tych mediach społecznościowych robić? Wspaniała kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, niemniej jednak uwaga: ich publikowanie powinno uwzględniać odpowiedni harmonogram. Każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego na przykład. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy dzień w dzień, ale na Facebooku niezbędne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po mediach społecznościowych jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto też odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w sieci musi mieć charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeśli chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na mediach społecznościowych – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Dlatego też – jeśli nie potrafimy wyczuć social media, o ile nie mamy wiedzy na temat linkowania itd. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Całkiem dobrze zlecić kampanię profesjonaliście, ale mieć gwarancję, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Sprawdź tutaj: pozycjonowanie stron internetowych cennik.