Kalendarze stanowią bardzo przydatny gadżet, który jest nieodzownym elementem każdego biura czy zakładu pracy. Pomimo coraz większej liczby dostępnych elektronicznych wersji tradycyjny papierowy kalendarz nadal jest jest bardzo często wybierany. Warto więc dowiedzieć kilku rzeczy na jego temat.
Kalendarze – jakie odróżnia się rodzaje?
Występuje kilka zasadniczych rodzajów kalendarzy. Są to wszystkim dobrze znane kalendarze ścienne. Zalicza się do tej grupy kalendarze plakatowe oraz składane na przykład niezwykle popularne kalendarze trójdzielne. Jest to kalendarz, w którym kalendarium jest podzielone na trzy części: miesiąc poprzedni, następny oraz znajdujący się w gronie nimi miesiąc aktualny. Taki układ jest bardzo przejrzysty. Co więcej, kartki z miesiącami zawierają dużo wolnej powierzchni na prowadzenie zapisków. To znacznie zwiększa funkcjonalność takiego kalendarza.
Oprócz kalendarzy przeznaczonych na ścianę odznacza się także kalendarze biurkowe, które mogą posiadać postać stojącą albo leżącą. Innym rodzajem, który również cieszy się dużą popularnością jest kalendarz książkowy, który może występować jako kalendarz kieszonkowy lub indywidualny. Kalendarz indywidualny standardowo występuje w dwóch formatach, a mianowicie A4 i mniejszym A5. Na życzenie klienta realizowane są także kalendarze w niestandardowych formatach.
Kalendarz trójdzielny a reklama firmy
Trzeba rozpocząć od tego, że gadżety reklamowe są coraz częściej stosowaną przez firmy rozpowszechnianiem. W tej roli świetnie się sprawdzają kalendarze, które są praktyczne i funkcjonalne. A to właśnie efektywność jest jedną z najważniejszych cech gadżetu reklamowego. Przedmiot, który nie jest używany, nie reklamuje. Warto zatem wybierając gadżet reklamowy dla klienta, wziąć pod uwagę kalendarz trójdzielny dla firm. Taki kalendarz z logo naszego biznesu może oczywiście ozdabiać nasze biuro, warsztat czy zakład pracy.
Kalendarze trójdzielne składają się z kilku głównych elementów. Oprócz kalendarium jest jeszcze tak zwana główka, czyli górna część przeznaczona na nadruk reklamowy a także dolna część nazywana stopką, w której najczęściej umieszcza się dane kontaktowe. Część górna powinna być zapełniona tekstem reklamową. Często wybieranym rozwiązaniem są kalendarze trójdzielne z zdjęciami nawiązującymi do firmy.
Sprawdź: www.whiteart.pl/kalendarze-trojdzielne.