Pojazdy przeznaczone do przewożenia mięsa, wędlin, mleka i produktów mlecznych będą wymagały odpowiednio niskiej temperatury i to od agregatu zależy, czy produkty będą przewożone w adekwatnej temperaturze i równocześnie, czy będą bezpieczne dla kupujących. Trzeba pamiętać, że niezbędne jest systematyczne sprawdzanie temperatury w przestrzeni chłodniczej. Kierowca pojazdu dostawczego musi kontrolować temperaturę, żeby wiedzieć, czy nie trzeba jej zmodyfikować.
W chłodne dni, a także wówczas, kiedy panuje mróz, konieczne jest zmniejszenie mocy agregatu. Montaż chłodni samochodowych wytwarza się już na etapie tworzenia samochodów. Proces przeobrażenia powszechnego busa w chłodnię trwa kilka tygodni. Powinno się wykonać wszystkie modyfikacje tak, ażeby pojazd miał homologację. Chodzi o to, by zachowane zostało bezpieczeństwo jego działania i użytkowania. Głównie agregat chłodniczy do auta dostawczego powinien być montowany w firmie, która fachowo zajmuje się przystosowywaniem takich aut. Wówczas mamy pewność, że wszystko zostanie zrobione w sposób uzasadniony i przede wszystkim bezpieczny, a samochód w przyszłości nie będzie się psuł. Samochód chłodnia ma zarabiać. Jeżeli zdarzy się tak, że samochód się popsuje, czas potrzebny na jego naprawę może być dosyć długi, a wówczas mamy przestój. Zaopatrując się w dobrej jakości agregat, chronimy się przed taką sytuacją. Agregat chłodniczy do auta powinno się natomiast serwisować raz na jakiś czas, bo różnie bywa. Pierwsze symptomy usterek w ogóle mogą nie być dla nas zauważalne, a później od razu nastąpi nieodwracalne uszkodzenie agregatu i pojazd będzie unieruchomiony. W samochodach chłodniczych są termometry, które sprawdzają, jaka temperatura panuje na zewnątrz i jaka jest wewnątrz chłodni, a na tej podstawie dostosowane jest tempo pracy agregatu. Sprężarka załącza się tym częściej, im wyższa temperatura panuje na dworze. Zbyt gwałtowne obniżenie temperatury jest jednak niewskazane, w szczególności w bardzo ciepłe dni. Wtedy również trzeba pamiętać, aby nie otwierać tak często ładowni.
Zobacz więcej: zabudowy chłodnicze busów.