Otwarcie nowego hotelu lub restauracji wiąże się z ogromnymi wydatkami, przy czym nie są to tylko wydatki finansowe, niemniej jednak też te powiązane z nakładem czasu. Właściwie każdy posiadacz restauracji lub hotelu chce przyciągnąć do własnego lokalu jak najwięcej klientów, a żeby się tak stało, musi pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Głównie istotna jest lokalizacja, bo im jest ona bardziej interesująca, tym większa jest szansa, że liczba klientów będzie w każdej sytuacji na satysfakcjonującym poziomie.
Projekt hotelu butikowego, a także tego rzeczywiście dużego obiektu hotelowego to nie jest prosta sprawa i ze stuprocentową pewnością nie warto tego powierzać amatorom, którzy nie mają ani wiedzy, ani doświadczenia. Wielu właścicieli niedużych hoteli nie mierzy sił na zamiary i decyduje się we własnym zakresie urządzić własne lokale, niemniej jednak praktyka pokazuje, że jedynie w nielicznych przypadkach decyzja ta jest rozsądna. W bardzo wielu przypadkach okazuje się, że na pewnym etapie napotykamy jednakże przeciwności, które sprawiają, że nasz pomysł dosłownie się rozjeżdża i tracimy ten najważniejszy zamiar, jakim jest zagwarantowanie klientom wygody i przede wszystkim pobudzających ciekawość wrażeń wizualnych. Aspekty te powinny być w tym przypadku na równi. Projekt SPA czy hotelu lub innego tego rodzaju obiekt w ogromnej mierze warunkuje popularność lokalu i warunkuje również liczbę powracających klientów. Jeśli nie wiemy, jak wygląda lokal, możemy skorzystać z jego oferty raz, ale kiedy nam się nie spodoba, ta prawdopodobnie tam już nie wrócimy. Jeśli aranżacja będzie ciekawa, pokoje wygodne, a usługa fachowa, to z dużym prawdopodobieństwem możemy oczekiwać, że klienci do nas powrócą. Projekt pokoju hotelowego powinno uwzględniać nie tylko i wyłącznie wygodę dla klienta, który zatrzymuje się w hotelu zaledwie przez jedną noc, niemniej jednak też dla tego, który pragnie spędzić w hotelu kilka dni. Pokoje hotelowe powinny być jasne, dobrze urządzone i głównie mieć wszystkie najistotniejsze elementy wystroju, nie tylko i wyłącznie łóżko do spania, łazienkę a także miejsce na przechowywanie ubrań i kosmetyków. Więcej: identyfikacja wizualna firmy.